Ligt er een uitdagende leercasus?
Dan is nu het Lerend Praktijkteam aan zet: de motor van de Lerende Organisatie.
We starten normaliter met een 2-daagse kick off om zo gezamenlijk het beste leerwerkprogramma vast te stellen.
Deelnemers ervaren vanaf de eerste minuut de kracht van onze praktijkgerichte werkwijze.
Met opgerolde mouwen aan de slag.
Alles is gericht op professionele samenwerking, verantwoordelijkheid nemen en zaken voor elkaar krijgen.
Soms kan het ook schuren, en dan geven we handreikingen hoe hiermee om te gaan. Want als het lastig wordt, is er iets belangrijks te leren. Ongeplande leermomenten, die soms leiden tot onverwachte doorbraken. Spannend om te doen, nog leuker om te ontdekken dat je als team straks nog grotere uitdagingen aankan.
1. Leren activeert het dynamische brein
De werkplek is de belangrijkste leerplek voor ons brein. Daar waar het geleerde wordt toegepast en waar we echte feedback ontvangen.
Oprechte feedback in een veilig team brengt mensen tot grote hoogten.
In principe kun je alles ontwikkelen, mits je er maar voldoende tijd en aandacht aan besteedt.
Teams met een groei mindset balen als ze falen, maar vinden steeds weer manieren om iets beter te worden.
Fouten maken hoort daar gewoon bij, ze zijn onderdeel van het leerproces.
Door ieder dag weer iets bij te leren, bereik je uiteindelijk je doel.
5. Het team gaat door, ook wanneer het lastig wordt
Een Lerend Praktijkteam met een groeimindset houdt het dus veel langer vol.
Hét geheim van succes.
Vanuit het perspectief van een groeimindset is feedback essentieel om verder te komen.
7. Lerende Praktijkteams presteren beter!
Leren - werken en presteren gaan hiermee hand-in-hand.
Medewerkers worden en blijven zo flexibel, weerbaar, gemotiveerd en betekenisvol.
Zo leggen we samen de basis voor de Lerende Organisatie.
8. Goed voorbeeld doet volgen
Lerende Praktijkteams die met succes hun leercasus afrondden, laten anderen zien dat het kan >> met plezier lerenderwijs doelen bereiken!